Polecany samochód z napędem 4x4

Polecany samochód z napędem 4 x 4

Wyposażenie pojazdu w napęd na cztery koła ma wiele zalet. Do najważniejszych należą o wiele wyższa stabilność i o wiele lepsza kontrola nad autem – również na niepewnej nawierzchni oraz w gorszych warunkach pogodowych. Który samochód 4 x 4 wybrać, aby w pełni korzystać ze wszystkich udogodnień takiego napędu? Jak dopasować dogodne warunki finansowania, aby rynkowa cena auta przestała być istotnym kryterium w procesie podejmowania decyzji? Co warto wiedzieć o nowoczesnych napędach na cztery koła? W artykule odpowiadamy na wszystkie te pytania.

W artykule znajdziesz informacje na temat:

Leasing samochodowy na samochody z napędem 4 x 4

Odpowiednio dobrane finansowanie sprawia, że kwestia ceny pojazdu z napędem na cztery koła zyskuje drugorzędne znaczenie. Zwłaszcza w przypadku produktów finansowych JAK ABONAMENT – takich jak leasing dla klientów biznesowych bądź leasing prywatny – klienci zyskują znaczną swobodę w dopasowaniu wysokości raty miesięcznej do swoich oczekiwań. Leasing JAK ABONAMENT sprawia bowiem, że rata miesięczna ustalana jest w oparciu o utratę wartości samochodu w okresie umowy, a jej wysokość kształtuje się poprzez określenie trzech parametrów: okresu finansowania, rocznego limitu kilometrów i opłaty wstępnej. Co więcej: leasingobiorca może dobrać dowolne wyposażenie dodatkowe, a opłatę z nim związaną uwzględnić w miesięcznej racie. W samodzielnym obliczeniu wysokości raty (za auto w wersji fabrycznej) pomoże kalkulator leasingu samochodowego, dostępny on-line.

Jak działa napęd na 4 koła?

Choć auta 4 x 4 dostępne są w ofercie czołowych producentów od blisko 40 lat, wykorzystywane w nich napędy przeszły od tamtej pory gruntowną przemianę. Stosowane obecnie rozwiązania można podzielić na trzy grupy. Pierwsza z nich obejmuje konstrukcje, w przypadku których uruchomienie napędu wymaga działania ze strony użytkownika (najczęściej poprzez przesunięcie dźwigni bądź naciśnięcie przycisku). W autach z napędem uruchamianym automatycznie standardowy napęd na przednią oś jest wspierany poprzez uruchomienie napędu na tylną oś – sygnał, by dołączyć napęd na tylne koła, wysyłają systemy elektroniczne odpowiedzialne za kontrolę stabilności pojazdu. Natomiast w napędach na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym zarówno przednia, jak i tylna oś pojazdu napędzane są jednocześnie, zmienny jest za to rozkład obciążenia pomiędzy nimi.

Samochody 4 x 4 w ofercie marek z Grupy Volkswagen

W ofercie wszystkich najpopularniejszych marek z Grupy Volkswagen – w tym: Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA czy też CUPRA – dostępne są pojazdy z nowoczesnym napędem na cztery koła. Znajduje się on albo w wyposażeniu seryjnym, albo też dostępny jest jako opcja. Oto przykładowe modele, które zachwycają dynamiką, stabilnością i kontrolą podczas pokonywania każdej trasy.

Volkswagen Tiguan

O nowoczesnym charakterze tego SUV-a świadczy m.in. fakt, że jest on oferowany również w wersji hybrydowej. Z punktu widzenia naszego przeglądu najistotniejszy jest jednak fakt, że auto może zostać wyposażone w opcjonalny napęd na 4 koła 4MOTION oraz powiązany z nim system 4MOTION Active Control z elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego. Drugie z wymienionych rozwiązań ułatwia prowadzenie pojazdu zarówno po nawierzchni asfaltowej, jak i nieutwardzonej. Oprócz jazdy off-road Volkswagen Tiguan przystosowany jest także do poruszania się po zaśnieżonej i oblodzonej drodze, a dodatkowy czwarty profil jazdy pozwala kierowcy na skonfigurowanie ustawień napędu według własnych oczekiwań.

Audi A6 allroad quattro

Samochody z napędem 4 x 4 produkowane przez Audi wyposażone są w stały napęd oznaczany jako quattro. Warto nadmienić, że pierwsze wersje tej konstrukcji mają już 40-letnią historię i są montowane w pojazdach – najpierw sportowych, a od pewnego czasu także osobowych – już od lat 80. XX wieku. W modelu A6 allroad quattro napęd ten pozwala na takie równoważenie obciążenia przedniej i tylnej osi, aby precyzyjnie dopasowywać trakcję do faktycznych warunków jazdy. Spotkamy tu również często obecne w Audi połączenie wersji 4 x 4 z systemem Audi Drive Select, odpowiedzialnym za wybór profilu jazdy – działając wspólnie z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym Adaptive Air Suspension, umożliwia on doskonałą kontrolę nad autem. Dość wspomnieć, że różnica prześwitu w zależności od ustawień może sięgnąć aż 45 mm.

SEAT Ateca

W portfolio SEATA auta 4 x 4 opisywane są jako 4Drive. Jego zadaniem jest – podobnie jak w przypadku napędu na 4 koła dostarczanego przez innych producentów – zmniejszenie ryzyka utraty stabilności na trudniejszej nawierzchni, a także ułatwienie i zwiększenie komfortu podróży po nieutwardzonych drogach. Z tego względu 4Drive montowany jest w autach rodzinnych – takich jak duży SUV Seat Ateca. W tym modelu – podobnie jak w większym Tarraco – napęd na cztery koła może współpracować z wyborem profilu jazdy SEAT Drive Profile, oferującym w tym przypadku nie cztery, ale aż sześć trybów. Dwa dodatkowe zwiększają poruszanie się po śliskiej nawierzchni (SNOW) oraz po trudniejszych, nieutwardzonych nawierzchniach (OFF-ROAD).

ŠKODA Kodiaq

Duży SUV ŠKODA Kodiaq wyposażony jest w inteligentny napęd na cztery koła, połączony ze sprzęgłem sterowanym elektronicznie, dzięki któremu może natychmiast zareagować na przejście pomiędzy różnymi typami nawierzchni. Ten samochód 4 x 4 ma również przycisk do włączania trybu Off-Road, dzięki któremu możliwe jest zmniejszenie czułości pedału gazu, automatyczne uruchamianie hamulców podczas wjeżdżania pod górę oraz automatyczne dostosowywanie prędkości podczas zjeżdżania. O skuteczności rozwiązań, jakie znalazły się w autach 4 x 4 marki może świadczyć fakt, że już od 17 lat są one wykorzystywane przez zespoły Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.

CUPRA Formentor

Samochody najmłodszej marki w Grupie Volkswagen w swoim designie oraz wyposażeniu wyraźnie nawiązują do odniesień sportowych. Model CUPRA Formentor dostępny jest w wersji z napędem na 4 koła 4Drive, ale także dodatkowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają uzyskać perfekcyjną kontrolę nad pojazdem. Torque Splitter – aktywny rozkład momentu obrotowego – bazuje na sprzęgłach kontrolowanych poprzez instalację elektrohydrauliczną. Dzięki temu każde z kół pojazdu może być sterowane osobno – niezależnie od pozostałych. W razie potrzeby – w Trybie Drifft – system stabilizacji toru jazdy można wyłączyć, aby wprowadzać auto w kontrolowane poślizgi lub driftować na torze sportowym.

Najnowsze artykuły

Volkswagen Passat

Jak kupić samochód? Poznaj możliwości.

Kupno samochodu to proces, który warto rozłożyć na kilka kroków. Dowiedz się jak kupić samochód i jak go najlepiej sfinansować.

  • 2024-08-02
Felga SEAT-a Arony

Jak obliczyć ratę kredytu samochodowego?

Stoisz przed decyzją o zakupie samochodu i wyborem sposobu finansowania? Chcesz wiedzieć, jak obliczyć ratę kredytu samochodowego? Sprawdź.

  • 2024-07-12
VW ID.4

Kredyt bez wkładu własnego na samochód

Korzystając z finansowania w Volkswagen Financial Services, możesz wyjechać z salonu nowym autem nawet bez angażowania środków finansowych na początku umowy

  • 2024-06-13

Wszelkie prezentowane na tej stronie informacje, w tym zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne oraz finansowe nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem jednej z marek z Grupy Volkswagen: Škoda, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, SEAT lub Audi.