Polecany samochód z napędem 4x4

Polecany samochód z napędem 4 x 4

Wyposażenie pojazdu w napęd na cztery koła ma wiele zalet. Do najważniejszych należą o wiele wyższa stabilność i o wiele lepsza kontrola nad autem – również na niepewnej nawierzchni oraz w gorszych warunkach pogodowych. Który samochód 4 x 4 wybrać, aby w pełni korzystać ze wszystkich udogodnień takiego napędu? Jak dopasować dogodne warunki finansowania, aby rynkowa cena auta przestała być istotnym kryterium w procesie podejmowania decyzji? Co warto wiedzieć o nowoczesnych napędach na cztery koła? W artykule odpowiadamy na wszystkie te pytania.

W artykule znajdziesz informacje na temat:

Leasing samochodowy na samochody z napędem 4 x 4

Odpowiednio dobrane finansowanie sprawia, że kwestia ceny pojazdu z napędem na cztery koła zyskuje drugorzędne znaczenie. Zwłaszcza w przypadku produktów finansowych JAK ABONAMENT – takich jak leasing dla klientów biznesowych bądź leasing prywatny – klienci zyskują znaczną swobodę w dopasowaniu wysokości raty miesięcznej do swoich oczekiwań. Leasing JAK ABONAMENT sprawia bowiem, że rata miesięczna ustalana jest w oparciu o utratę wartości samochodu w okresie umowy, a jej wysokość kształtuje się poprzez określenie trzech parametrów: okresu finansowania, rocznego limitu kilometrów i opłaty wstępnej. Co więcej: leasingobiorca może dobrać dowolne wyposażenie dodatkowe, a opłatę z nim związaną uwzględnić w miesięcznej racie. W samodzielnym obliczeniu wysokości raty (za auto w wersji fabrycznej) pomoże kalkulator leasingu samochodowego, dostępny on-line.

Jak działa napęd na 4 koła?

Choć auta 4 x 4 dostępne są w ofercie czołowych producentów od blisko 40 lat, wykorzystywane w nich napędy przeszły od tamtej pory gruntowną przemianę. Stosowane obecnie rozwiązania można podzielić na trzy grupy. Pierwsza z nich obejmuje konstrukcje, w przypadku których uruchomienie napędu wymaga działania ze strony użytkownika (najczęściej poprzez przesunięcie dźwigni bądź naciśnięcie przycisku). W autach z napędem uruchamianym automatycznie standardowy napęd na przednią oś jest wspierany poprzez uruchomienie napędu na tylną oś – sygnał, by dołączyć napęd na tylne koła, wysyłają systemy elektroniczne odpowiedzialne za kontrolę stabilności pojazdu. Natomiast w napędach na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym zarówno przednia, jak i tylna oś pojazdu napędzane są jednocześnie, zmienny jest za to rozkład obciążenia pomiędzy nimi.

Samochody 4 x 4 w ofercie marek z Grupy Volkswagen

W ofercie wszystkich najpopularniejszych marek z Grupy Volkswagen – w tym: Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA czy też CUPRA – dostępne są pojazdy z nowoczesnym napędem na cztery koła. Znajduje się on albo w wyposażeniu seryjnym, albo też dostępny jest jako opcja. Oto przykładowe modele, które zachwycają dynamiką, stabilnością i kontrolą podczas pokonywania każdej trasy.

Volkswagen Tiguan

O nowoczesnym charakterze tego SUV-a świadczy m.in. fakt, że jest on oferowany również w wersji hybrydowej. Z punktu widzenia naszego przeglądu najistotniejszy jest jednak fakt, że auto może zostać wyposażone w opcjonalny napęd na 4 koła 4MOTION oraz powiązany z nim system 4MOTION Active Control z elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego. Drugie z wymienionych rozwiązań ułatwia prowadzenie pojazdu zarówno po nawierzchni asfaltowej, jak i nieutwardzonej. Oprócz jazdy off-road Volkswagen Tiguan przystosowany jest także do poruszania się po zaśnieżonej i oblodzonej drodze, a dodatkowy czwarty profil jazdy pozwala kierowcy na skonfigurowanie ustawień napędu według własnych oczekiwań.

Audi A6 allroad quattro

Samochody z napędem 4 x 4 produkowane przez Audi wyposażone są w stały napęd oznaczany jako quattro. Warto nadmienić, że pierwsze wersje tej konstrukcji mają już 40-letnią historię i są montowane w pojazdach – najpierw sportowych, a od pewnego czasu także osobowych – już od lat 80. XX wieku. W modelu A6 allroad quattro napęd ten pozwala na takie równoważenie obciążenia przedniej i tylnej osi, aby precyzyjnie dopasowywać trakcję do faktycznych warunków jazdy. Spotkamy tu również często obecne w Audi połączenie wersji 4 x 4 z systemem Audi Drive Select, odpowiedzialnym za wybór profilu jazdy – działając wspólnie z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym Adaptive Air Suspension, umożliwia on doskonałą kontrolę nad autem. Dość wspomnieć, że różnica prześwitu w zależności od ustawień może sięgnąć aż 45 mm.

SEAT Ateca

W portfolio SEATA auta 4 x 4 opisywane są jako 4Drive. Jego zadaniem jest – podobnie jak w przypadku napędu na 4 koła dostarczanego przez innych producentów – zmniejszenie ryzyka utraty stabilności na trudniejszej nawierzchni, a także ułatwienie i zwiększenie komfortu podróży po nieutwardzonych drogach. Z tego względu 4Drive montowany jest w autach rodzinnych – takich jak duży SUV Seat Ateca. W tym modelu – podobnie jak w większym Tarraco – napęd na cztery koła może współpracować z wyborem profilu jazdy SEAT Drive Profile, oferującym w tym przypadku nie cztery, ale aż sześć trybów. Dwa dodatkowe zwiększają poruszanie się po śliskiej nawierzchni (SNOW) oraz po trudniejszych, nieutwardzonych nawierzchniach (OFF-ROAD).

ŠKODA Kodiaq

Duży SUV ŠKODA Kodiaq wyposażony jest w inteligentny napęd na cztery koła, połączony ze sprzęgłem sterowanym elektronicznie, dzięki któremu może natychmiast zareagować na przejście pomiędzy różnymi typami nawierzchni. Ten samochód 4 x 4 ma również przycisk do włączania trybu Off-Road, dzięki któremu możliwe jest zmniejszenie czułości pedału gazu, automatyczne uruchamianie hamulców podczas wjeżdżania pod górę oraz automatyczne dostosowywanie prędkości podczas zjeżdżania. O skuteczności rozwiązań, jakie znalazły się w autach 4 x 4 marki może świadczyć fakt, że już od 17 lat są one wykorzystywane przez zespoły Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.

CUPRA Formentor

Samochody najmłodszej marki w Grupie Volkswagen w swoim designie oraz wyposażeniu wyraźnie nawiązują do odniesień sportowych. Model CUPRA Formentor dostępny jest w wersji z napędem na 4 koła 4Drive, ale także dodatkowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają uzyskać perfekcyjną kontrolę nad pojazdem. Torque Splitter – aktywny rozkład momentu obrotowego – bazuje na sprzęgłach kontrolowanych poprzez instalację elektrohydrauliczną. Dzięki temu każde z kół pojazdu może być sterowane osobno – niezależnie od pozostałych. W razie potrzeby – w Trybie Drifft – system stabilizacji toru jazdy można wyłączyć, aby wprowadzać auto w kontrolowane poślizgi lub driftować na torze sportowym.

Najnowsze artykuły

Firmowa Skoda

Leasing samochodu a VAT – najważniejsze informacje

Dowiedz się więcej o zagadnieniu leasing a VAT i sprawdź, jakie korzyści podatkowe może przynieść Ci leasing na auto firmowe.

  • 2024-11-15
Audi RS Q3

Audi RS Q3 – dane techniczne, leasing

Poznaj szczegółowe dane techniczne tego modelu, a także dowiedz się więcej na temat możliwości finansowania Audi RS Q3 w ofercie dla firm.

  • 2024-10-21
CUPRA Formentor 2024

CUPRA Formentor w wygodnym wynajmie długoterminowym

Bez względu na to, czy komuś przypada do gustu, czy nie – wszak o gustach się nie dyskutuje – CUPRA Formentor to niewątpliwie samochód, który już przy pierwszym kontakcie wzbudza wiele emocji. Ma wyjątkową linię …

  • 2024-10-15

Wszelkie prezentowane na tej stronie informacje, w tym zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne oraz finansowe nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem jednej z marek z Grupy Volkswagen: Škoda, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, SEAT lub Audi.