Jakiego dużego SUVa wybrać z finansowaniem?

Jakiego dużego SUV-a wybrać w finansowaniu?

SUV – ten skrót przywołuje na myśl duże samochody o masywnej, sportowej budowie. Sama pełna nazwa „Sport Utility Vehicle” sugeruje, że to pojazdy sportowe, terenowe. Jednak wraz ze wzrostem popularności SUV-y zaczęły coraz bardziej przypominać zwykłe samochody osobowe. Producenci zaczęli tworzyć modele, które pomimo wyglądu i możliwości jazdy w terenie nadają się także do jeżdżenia po asfalcie. Z czasem SUV-y zaczęły też być coraz bardziej luksusowe. Zobacz, czy duży SUV jest dla Ciebie i jaki pojazd wybrać z finansowaniem.

W artykule znajdziesz informacje na temat:

Duży SUV – dla kogo taki samochód?

Obecnie duże SUV-y stanowią alternatywę dla prestiżowych limuzyn wyższej klasy. Potrafią one być bowiem tak luksusowe zarówno pod względem komfortu, jak i wyposażenia czy jakości wykończenia, że nie ustępują pod tym względem klasycznym pojazdom biznesmenów.

Duży SUV sprawdzi się dla osób, które muszą pokonywać niewygodne trasy, ale nadaje się też do jeżdżenia po zwykłym asfalcie. Całościowa konstrukcja zazwyczaj umożliwia sprawne użytkowanie go w miejskiej dżungli. Niemniej najlepiej sprawdza się podczas jazdy w trasie, zapewniając optymalny komfort jazdy. Pokonywanie w nich większych odległości po osiągnięciu wygodnej pozycji sprawia, że kolejne kilometry mijają z dużą przyjemnością. Sprawdzają się także w przypadku posiadania hobby, które powoduje, że potrzebna jest przyczepka czy jazda po bardziej grząskim terenie.

Dla singla czy kobiety typowy SUV może być za duży. Choć nie zawsze! Czasem w tej sytuacji lepiej wybrać mniejszy model. Duży SUV będzie doskonałym wyborem dla nieco większych rodzin czy dla pasjonatów pokonywania dłuższych tras (SUV-y mają często napęd na 4 koła, dzięki czemu zaśnieżone trasy pokonują szybciej i bezpieczniej).

Jaki silnik wybrać?

Duży pojazd wymaga dużej mocy i nawet w przypadku najtańszych SUV-ów można liczyć na mocne silniki. Warto jednak mieć trochę mocy na zapas, znając możliwości przewozowe takiego samochodu. Do wyboru są trzy rodzaje silników: benzynowy, diesel oraz hybryda.

W przypadku silnika benzynowego, przy wersji do dynamicznej jazdy SUV-em, trzeba liczyć się niestety z bardzo dużym spalaniem. SUV-y z takimi silnikami są najtańsze, a mimo to przyciągają fanów motoryzacji. Są tacy, których pociąga jazda wielkim SUV-em z V8 pod maską.

Drugi rodzaj silnika to diesel. Samochody z tymi silnikami spalają nieco mniej paliwa niż benzynowe, przy czym nie są od nich wiele droższe. Diesle rozwijają też naprawdę duży moment obrotowy, co jest istotne przy wyprzedzaniu takim gigantem. Już 3-litrowe jednostki mogą osiągać moc do naprawdę szybkiej jazdy. Nowoczesny diesel może jednak nie najlepiej znosić jazdę po samym mieście.

Dla osób poruszających się głównie po mieście najlepszą opcją będzie hybryda. Ogranicza ona spalanie bez znacznego pogorszenia osiągów. Jest tak dlatego, że w przypadku SUV-ów, tak samo jak w limuzynach wyższej klasy, silnik stanowi dodatkowe źródło mocy, a nie tylko sposób na mniejsze zużycie paliwa. Jest to ciekawa alternatywa dla diesli.

Przydatne elementy wyposażenia SUV-a

Wyposażenie i komfort jazdy SUV-em sprawia, że samochody te można zaliczyć nie tylko do klasy wyższej, ale nawet do pojazdów luksusowych. Jednak są pewne podstawowe elementy, które powinien mieć każdy taki gigant na czterech kółkach.

Przede wszystkim jak SUV, to SUV z dużym bagażnikiem, w którym zmieści się sporo bagażu. W takim samochodzie na pewno przydatne będzie też pneumatyczne zawieszenie. Oczywiście najbardziej dla miłośników jazdy w terenie, których wciąż nie brakuje. Pozwala ono w tej sytuacji na mechaniczną regulację prześwitu, dzięki czemu możliwe jest podnoszenie i opuszczanie zawieszenia. Lepsza jest dzięki temu stabilność oraz prowadzenie i osiągi, jak również zmniejsza się spalanie paliwa.

Ze względu na gabaryty warto, by tego typu SUV (dla bezpieczeństwa swojego i innych uczestników ruchu) miał kamery (ułatwiające poruszanie się chociażby po parkingu).

Jeśli ktoś lubi jazdę w terenie, powinien poszukać SUV-a wyposażonego w elementy wspomagające taką jazdę. Jednym z nich jest reduktor, dzięki któremu można poruszać się z minimalną prędkością przy maksymalnej mocy silnika. Do tego dochodzi elektronika poprawiająca dzielność jazdy w terenie i takie możliwości, jak: wybór nawierzchni, wspomaganie jazdy pod górę i zjazdu czy blokady mechanizmów różnicowych.

Przykłady dużych SUV-ów

Duże SUV-y to pojazdy oferowane przez wielu producentów. Każda z najważniejszych na świecie marek ma je w swojej ofercie. Nie inaczej jest w przypadku Volkswagena i marek należących do koncernu. Oto kilka przykładów dużych SUV-ów tych marek:

SUV-y z finansowaniem

Poniżej przedstawiamy przykładowe kalkulacje SUV-ów z finansowaniem. Za przykłady posłużą nam modele: Volkswagen Touareg, Škoda KodiaQ oraz Cupra Ateca. Samochody oferowane są w leasingu lub w kredycie. Mało kto w dzisiejszych czasach kupuje auta za gotówkę, zwłaszcza tak drogie, jak SUV-y. Zobaczmy więc, jaką ratę zapłacimy za wybrane pojazdy. Pomogą nam w tym kalkulatory leasingowe.

Volkswagen Touareg

Cena Volkswagena Touarega może zwalić z nóg. Auto kosztuje 313 690 zł brutto (255 033 zł netto). Sprawdzamy ratę leasingu JAK ABONAMENT przy założeniu 10% wkładu własnego, 36 miesięcy trwania umowy oraz limitu 20 000 km. Wyniesie ona 2918 zł netto*.

Natomiast w przypadku kredytu JAK ABONAMENT rata będzie zdecydowanie wyższa przy podobnych założeniach, jakie zastosowaliśmy w kalkulacji leasingu, bo wyniesie aż 4632 zł netto*. Warto więc zastanowić się nad wyższym wkładem własnym, który zmniejszy kwotę do spłaty, a co za tym idzie ratę.

Kalkulacje Škody KodiaQ

Škoda KodiaQ kosztuje 117 850 zł brutto (95 813 zł netto). Tutaj sprawdzamy najpierw ratę Leasingu Niskich Rat. Przy założeniach podobnych jak w przypadku Volkswagena (10% wkładu własnego, 36 miesięcy umowy i limit 20 000 km) rata wyniesie 1199 zł netto.

Sprawdźmy jeszcze ratę kredytu Škody KodiaQ. Przy tych samych założeniach rata kredytu niskich rat wyniesie 1615 zł. Zaś rata kredytu 2 razy 0% przy założeniach najniższych z możliwych: 30% wkładu własnego i 36 rat, bez limitu kilometrów, rata będzie wynosiła 2506 zł netto.

CUPRA Ateca

Ostatni przykład kalkulacji to CUPRA Ateca. Kosztuje ona 214 300 zł brutto i 174 228 zł netto. Kalkulacja obejmuje leasing samochodowy Moc Niskich Rat. Zostając przy takich samych założeniach jak poprzednio, otrzymujemy ratę w wysokości 2016 zł. Zaś przy 48 miesiącach leasingu wyniesie ona 1980 zł netto.

Dla porównania weźmy jeszcze Kredyt Moc Niskich Rat. Tutaj przy takich samych założeniach rata wyniesie aż 3168 zł netto, a w przypadku dłuższego okresu umowy 2894 zł netto.

UWAGA! Wszystkie kalkulacje leasingu i kredytów ujęte w artykule mają charakter poglądowy. Przykłady reprezentatywne przygotowano na podstawie cen producentów samochodów SUV oraz kosztów produktów finansowych na dzień 15 stycznia 2022 r.

Najnowsze artykuły

Volkswagen Passat

Jak kupić samochód? Poznaj możliwości.

Kupno samochodu to proces, który warto rozłożyć na kilka kroków. Dowiedz się jak kupić samochód i jak go najlepiej sfinansować.

  • 2024-08-02
Felga SEAT-a Arony

Jak obliczyć ratę kredytu samochodowego?

Stoisz przed decyzją o zakupie samochodu i wyborem sposobu finansowania? Chcesz wiedzieć, jak obliczyć ratę kredytu samochodowego? Sprawdź.

  • 2024-07-12
VW ID.4

Kredyt bez wkładu własnego na samochód

Korzystając z finansowania w Volkswagen Financial Services, możesz wyjechać z salonu nowym autem nawet bez angażowania środków finansowych na początku umowy

  • 2024-06-13

Wszelkie prezentowane na tej stronie informacje, w tym zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne oraz finansowe nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem jednej z marek z Grupy Volkswagen: Škoda, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, SEAT lub Audi.